Voldoening

13 april 2024 - Gorron, Frankrijk

Ik hoop oprecht dat nullie net zo vaak als ik oprechte momenten van puur geluk ervaren. Zo een m9.ent dat je voel5 dat jij klopt. Klopt met je taak, bestemming of verlangen. Je hoeft slechts je gevoel te volgen om daar te komen. Verrassend genoeg gaan due momenten vaak over details.

Vandaag klopte voor mij. Met een wat lege week in vooruitzicht bood ik Marco aan hem 2 dagen te helpen klussen. 2 Jaar terug beheerde ik 2x voor langere tijd zijn camping en natuurhuisje hier in Normandie. Eerst verbleef ik in een pipowagen, later in een camperbusje. Deze plek doet me veel. Ik ben hier extra thuis. Hier ontving ik mijn spirituele naam en werd ik in de rivier gedoopt op d3 langste dag van het haar. 21 juni. Wat bijzonder genoeg ook de geboortedag an Roberto is♡♡♡♡

De spirituele verbinding op deze plek is dichtbij. Dus wanneer ik heenrij vraag ik me af wat dit x de boodschap is.

Er is een vrouw aanwezig die voelt en onderzoekt of dit de plek is waar zij retreats wil geven. Marco is mij dierbaar en de herontmoeting fijn en ook ietwat ontroerend. Eerst is er veel te zeggen over het overlijden van buurman Nick. Het wordt besproken met eerst buurvrouw Jenny en met het schoorsteenvegersechtpaar.ik herinner dat ik met tropische temperatuur in het mini zwembadje zat te spetteren. Nick zat aan een biertje onde de gazebo. Hij vroeg me of ik ook wat wilde met:"hiya little mermaid in the pool, care for a nice cold beer? Plotseling ging hij dood en wordt gemist. Het leven leeft....

Ik mag de pipowagen opruimen en schoonmaken. 2 jaar terug woonde ik er tijdelijk in. Na dat seizoen is de campingvergunning ingetrokken en stond de wagen als opslag in de bosjes.

Binnenkort is er gebruik van tijdens een retreat.

Ik heb er zin om hem gebruiksklaar te maken. Er ligt nog heel veel in en stof met spinnen hebben het overgenomen.

Verderop staat een nieuw houten huisje. Ik kan daar wat spul in kwijt. Het wordt de wellnessruimte snel. De sauna die van mij werd na de scheiding is in Frankrijk beland en heeft een plek in dit huisje gekregen. Het maakt me blij dat hij weer dienst gaat doen binnenkort.

De pipowagen is na 4 uur leeg, geveegd, gezogen en schoon. Ik voel me trots en voldaan! Snel rij ik naar de InterMarche voor boodschappen. Op de veranda in de zon snijden we alle groenten en maken een Mexicaanse ovenschotel gereed. We drinken een wijntje en genieten met ons 3 tjes. Wat een warmte op zoveel lagen.

Elaine kan mede door mijn verhalen over deze plek nu besluiten dat ze haar retreat daar gaat geven. Ze zoekt nog een kok! En vraagt mij. Ik wil al JA zeggen totdat ze de data noemt: 24 tm 31xaugustus. Nou, exact die week ga ik al koken op LDV....

Zo praat het universum dus met me. Ik zoek niets en toch vind iets mij. Ik volg.....

Voldaan rij ik naar huis. Daar bel ik nog even met Roberto.

1. Mam:
    16 april 2024
    Wat leuk om weer bij Marco op zijn camping te zijn. En ook dat jij de pipowagen mag schoonmaken, waaraan jij heel wat herinneringen hebt. Het is voor jou een thuiskomen op een mooie plek in het Normandische landschap. Er zijn een tijdje geen activiteiten meer geweest, maar nu lijkt het erop, dat dat toch weer gaat gebeuren. Het is er ook een uitgesproken plek voor. Mooi dat jij weer wordt gevraagd om te koken. Ongetwijfeld heb je toch kookkunsten in je zitten, dat voor de gasten erg aantrekkelijk is. Een kwaliteit van jou, wat je zelf nooit gedacht hebt, maar toch komt het langzaamaan boven borrelen. Beleef er veel plezier aan. Maak er een fijne tijd van bij Marco en doe hem de groeten. Liefs en dikke knuffels van mam

Jouw reactie