(We are) In progress

10 april 2024 - Gorron, Frankrijk

Het zijn hier rustige dagen, wat mij goed uitkomt. De leegte geeft me de kans om juist verder te komen. De heilzaamheid van leegte en stilte is groot. Juist in een vredige overgave aan stilte en rust zit progressie en heling. Ik ben bewust van de exactheid waarin boodschappen en golven geluk naar me toe komen. Welke thema's in mij vragen om aandacht en zetjes. Het gaat daarbij niet om bewuste sturing, eerder om vaart zetten. Zoals van die ronde stootcirkels in een flipperkast. Ik hoef nergens aan te komen slechts bewust te zijn. Ik zit nog veel en vol van de ontmoeting met Roberto. We hebben een nieuw vooruitzicht omdat we begin mei weer samen zullen zijn op LDV. Mijn hart zingt ervan!

Nu is de koop van het huisje aan de beurt. Joy heeft het in de verkoop en we hebben open gesproken over hoe we er beiden instaan. We denken en hopen beiden dat het huisje van mij is. Ook dat we creatief willen zijn om dat mogelijk te maken. De bank wil graag helpen en het contact met de adviseurs is hartelijk. Stap 1 is gezet: een bankrekening is geopend. Stap 2 is nu de documenten laten vertalen en legaliseren. In Frankrijk mag je maximaal 35% van je maandinkomen besteden aan woonlasten (huur of hypotheek) de exacte berekening is er nog niet. Wel is het duidelijk dat ik een aanvullend bedrag zelf in moet leggen. Omdat dat er niet is zal ik daar creatief in moeten zijn. Met die vervolgstappen heb ik dus aan de slag te gaan. Joy en ik hebben samen gegeten afgelopen 2 dagen en er ontstaat een mooie band tussen 2 free spirits.

Ik heb 6 uur besteed om uit te zoeken hoe ik documenten volgens dexbanknormen gelegaliseerd krijgt. De aangedragen optie werkt niet, pfffff....Toen een bureau in Parijs gesproken en zij konden helpen.

Vertaling van 4 documenten (waarvan 3 tekstueel gelijk zijn) kost 1450 euro. Nou dat is belachelijk uiteraard, dus morgen terug naar de bank. Welkom terug in het doolhof van de ambtelijke molen. Met nieuw bezit tot me nemen krijg ik dat er gratis bij, dat realiseer ik me. En na 6 uur merk ik hoe veel dat van me vraagt.  Morgen weer verder dus. Vanmiddag was er nog een groove dansuurtje waar ik lekker heen ben gegaan. Fijn bewegen, vrouwenenergie, kinderlijk plezier!!! Wat eten gemaakt en mensen gecontact. Het is voor morgen al een andere dag omdat ik Marco ga helpen op zijn camping/landgoed. Leuk!!

1. Mam:
    11 april 2024
    Ha lieverd, wat een grote uitdaging ben je aangegaan. Dapper hoor! Een huisje voor jezelf is een droom en ik hoop heel erg voor je dat het gaat lukken. Wat een werk heb je ervan, om de documenten te laten legaliseren. Peperduur. Misschien zijn er nog andere wegen, bureaus, waar het voordeliger kan. Tja om daar achter te komen is een hele uitzoekerij en daar gaat heel veel tijd en energie in zitten. Wat goed dat je toch nog energie over had om een uurtje te dansen. Heerlijk ontspannend. Veel succes met het zoeken naar andere wegen voor de legalisatie. Heel veel liefs en dikke knuffel van mam.
  2. Ria de rooij:
    13 april 2024
    Hoi meisje,wat een verrassing dat je weer voor een huisje gaat! Best spannend en wat een werk om het gerealiseerd te krijgen! In het buitenland is dat veel moeilijker met alles! Succes er mee! Groetjes Ria!
  3. Meribel Dijkstra:
    13 april 2024
    Het proces is nu al intens inderdaad. Terug naar bezit is terug het doolhof van ambtenarij in. Ik zal me daar tijdelijk aan over moeten geven om iets gedaan te krijgen. Maar het is een strijd in me hoofd! Vrijheid is me alles waard.
  4. Ria de rooij:
    22 april 2024
    Dat is toch de enige manier,is niet altijd even leuk! En het beperkt je vrijheid waar je nou zo van geniet!

Jouw reactie