Gouden strik

23 april 2024 - Gorron, Frankrijk

Ik werd vroeg wakker, zeer kort echt geslapen, wel lang in bed. Resultaat: ik sta om 8 uur onder mijn douche. Zonder reden komt dat niet meer voor. Dusss....de dag ligt aan mijn voeten. Fijn!
De belastingdienst NL wil dat ik mijn zaken regel en de computer gaat aan na 2 heerlijke octendkoffietjes. IB 2023 gedaan en een overzichtelijk bedrag nabetaling. Er is fijn contact met een paar liefjes. Ik merk op hoe woelig vele levens op dit moment zijn. Ook hoeveel synchroniciteit er is. Thema's die ons raken, het leven die keuzes vraagt of opnieuw dezelfde keuze. Grote JA vraagt om een proces van JA zeggen. Soms met een frequentie die weerstand oproept. Dat is oké. Alles is een teacher, een richtingaanwijzer. In de middag trek ik mijn sportkleding aan en ren/wandel mijn favo grote ronde. Heerlijk de zuurstof in mijn lijf! Het is hier al schoolvakantie en in het sportpark hangen de kinderen luid en speels tussen de bomen. Ik krijg er ook zin in! Straks op LDV neem ik Roberto en zijn zoons een dagje mee uit om heerlijk te klimmen en te abseilen. Mijn hart word blij van dat idee!

Aan het einde van mijn ronde ga ik met mijn watertje in de zon in de zijtuin zitten. Uit de wind voelt de zon fijn!
Warm kom ik binnen en begin met koken. Een heerlijke salade en een restje Mexicaans. Het smaakt heerlijk! Ik contact het spiritueel centrum in Zuid Frankrijk over mijn aankomst donderdag. Ik besluit het toch op 1 dag te gaan rijden. 1000 km op donderdag. Voor die tijd mijn zooi ordenen en zorgen dat ik fit ben.

Het gaat me goed af deze dagen zonder alcohol. Ik weet ook best wel dat wanneer ik of in gezelligheid met anderen kom of me wat rot voel de uitdaging groter is. Ik weet dat zolang ik elke dag opnieuw kies het behapbaar blijft. En ooit zal er ook weer een dag zijn dat ik wel kies voor dat glas. Dat is dan ook prima. We zijn mensen en immer in verandering. Ook waar je trek in hebt en wat op dat moment goed voelt is altijd in beweging.

Rond 20 uur begin ik met gapen en geef toe aan mijn vermoeidheid. Ik lig er al snel in, knip het lichtje uit en strik een goud lint om deze dag.

1. Mam:
    25 april 2024
    Wat heerlijk El, terugkijkend op een dag, welke een gouden strik verdient. Maar je hebt hem zelf zo ingevuld en beleefd. Daar had je niemand voor nodig. Hoe fijn is dat. Ja, soms moet je het aardse bestaan ook verwelkomen, ook al is dat niet altijd leuk. Daarna de voldoening, ook belangrijk. En dan weer verder met het belopen van het nieuwe verrassende levenspad. Maar kijken wat de dag van morgen brengt. Je weet dat ik iedere ochtend de dag begroet met de zin; Goedemorgen dag, wat fijn dat ik je beleven mag; en voor het slapen gaan bedank ik de dag met een gouden randje. Want in iedere dag zit iets moois, spannends, verrassends en nieuws. Als je het maar wilt zien en voelen. Blijf nieuwsgierig en leergierig, dan verrijk je jezelf, soms ook anderen verbazen. Haha. Maak er een mooie dag van en tot later. Liefs van mam en dikke knuffels.xxxx

Jouw reactie