Tribe

24 april 2024 - Gorron, Frankrijk

Tribe
Een historisch woord vertaald als stam. De groep mensen waar jij bij hoort, waar je thuis hoort, plek krijgt en inneemt.
Het was een opdracht voor mij om mijn eigen tribe te verzamelen. Na mijn hersenbloeding bleef er bizar weinig over van mijn sociale kring. Ik begreep het lang niet goed. Maar langzamerhand begon ik het in te zien. Wanneer ik (ongewenst) verander en wij zijn verbonden, dan nodigt het jou uit om mee te veranderen. Niet iedereen kan of wil dat. Om er toch een reden voor te geven werd veel bij mij neergelegd. Ik was veranderd. Dat het geen keuze was werd vergeten. Mijn keuze werd om mijn nieuwe tribe te vinden. Ik deed dat via de weg van mijn hart. Wat voelt goed, wat verblijd mij? Dansen, massages en oprecht intiem contact waren mijn ingang. Ik ontving er voldoening en ook nieuwe bevredigende contacten. Zij konden mij omarmen zoals ik nu was. Al het contact, de gesprekken en thema's  zijn van een andere orde dan voorheen. Vrijheid, authentiek, speels en vibrerend in liefde de overeenkomsten. Dit is mijn tribe! Zowel mijn aanwezigheid als ieders ander doet er toe!
Vandaag sprak ik met een goede vriend over je plek innemen. Iedereen heeft recht op plek. Daarnaast is het je plicht om je plek in te nemen zodra die er is. Zo was plek en tribe vandaag een thema. Ik huilde even toen ik voelde hoe ik deze dagen mijn plek aan het innemen ben met Roberto. Ik bestijg de troon naast hem en vloei me aan zijn voeten. Tegelijkertijd geeft lieve Michel aan mij te missen op de plek van zijn beste maatje. Het voelt uit balans dat wij al bijna 6 jaar investeren en mijn energie en aandacht nu van hem weggeknipt naar een nieuwe ster aan het firmament. Ik vertel hem: je kunt het niet vergelijken: onze vriendschap is als een druppel op steen, gebeiteld in ons zijn. Wij rijpen als goede wijn. Verliefdheid is vonk en vurig en heftig in het moment. Het heeft alle zuurstof nodig om te branden. De basis in mijn verbindingen en tribe is liefde. Ik vind het fantastisch wanneer iedereen in zijn of haar vorm geluk ervaart. Met of zonder mij. Wanneer ik daar zelf even niet aan kan bijdragen verandert er nog niets in de verbinding. Ik hou nog net zoveel van hem of ieder ander. Mijn elastische hart veert gelukkig altijd mee. Net als het hart van een moeder/ouder.
Ik bel hem later nog even om mijn plek in te nemen als goede vriendin. Dan keer ik weer terug naar mezelf. Ik mag nu ook voor mezelf zorgen en het hier in Gorron voorlopig goed afsluiten. De meeste spullen liggen in de auto. Nog even opruimen in mijn huisje en mezelf verzorgen voordat ik ga slapen. Die plek in bed.....ik zou willen dat daar warme armen waren, of een vuurtje in mijn grot. De wekker zetten en dan morgen 10 uur lang rijden. Ik weet zeker dat ik daar op mijn plek ben en nieuwe leden van mijn stam ontmoet. Heilige nacht!

1. Ria de rooij:
    24 april 2024
    Mooi verwoord! Is nog een lange reis morgen! Veilige aankomst!
  2. Ellen Dijkstra:
    24 april 2024
    Bedankt lieve Ria. We slaan onze warme armen om lieve Mies!
  3. Ria de rooij:
    24 april 2024
    Bedankt voor je lieve woorden,zo voelen we allebei 😘
  4. Annet Van den Berg:
    24 april 2024
    Goede reis morgen en doe voorzichtig 🙋🏻‍♀️
  5. Ellen Dijkstra:
    24 april 2024
    Bedankt Annet! Ik ben meer het type van "on the edge", maar ga afkloppen op 135 op d3 peage ;-)
  6. Chantal Geurts:
    25 april 2024
    Mooi verwoord lieve woordenkunstenares, vier je levensrecept ten volle. En ja niet iedereen kan of wil mee veranderen en jij bent prima zoals je bent lieve MeribEl
  7. Mam:
    25 april 2024
    Je geeft prachtige woorden aan gevoelens, waar menigeen geen woorden voor heeft. Veerkracht en veranderen is lang niet iedereen gegeven, maar jij doet het en zal ook moeten, om het leven aan te kunnen, zoals jij het beleeft/leeft.
    Een hele mooie en veilige reis. De peage is een uitvinding om lekker en gemakkelijk op de plaats van bestemming te komen. Geniet van het prachtige landschap en tot later. Dikke knuffels en liefs van mam

Jouw reactie