Sisterhood

29 april 2024 - Rennes-le-Château, Frankrijk

Ik ben deze week in Katharenland. Een gebied in Zuid Frankrijk waar de Katharen (een aparte stroming vanuit de katholieke kerk, opgejaagd en na achtervolging uitgemoord.) Een gebied met historie en zware maar ook krachtige energie. Tegelijkertijd ook het gebied waar Maria Magdelena lang leefde. Haar energie hangt hier ook nog. Het is helende vrouwelijke en omarmende energie. Er zijn veel krachtplekken waar dat voelbaar is. Deze week nemen Ellie en ik een groep vrouwen mee in de energie van Maria Magdelena. Haar energie is ook mijn energie, net zoals die van zovelen.
Ik mag deze week assisteren, begeleiden, leiden, openen, geven, zorgen, flowen en ontvangen. We doen dat vanuit een schitterende plek in het dal van Rennes Le Chateau. Het dorp waar veel historie van Maria Magdelena verborgen lag en ligt. Ieder vanons heeft een buisje bij zich om de energie op te vangen en mee te nemen. Het water in het dal is sterk energetisch en helend.

Sisterhood is zo belangrijk voor ons vrouwen. Al binnen een uur voerden we de mooiste intieme gesprekken. Geheimen en kwetsbaarheden worden inmiddels gelijk met de pot pindakaas en stokbrood open op tafel gelegd. De sfeer is verbonden en veilig. Ieder heeft haar eigen plek en thema in te brengen. We zijn pure spiegels en teachers voor elkaar.
Doordat ik eenvoudig, open en makkelijk praat over vrouwelijkheid en sexualiteit, open ik op deze themas veel bij anderen.
Het is wie ik nu ben en dat stroomt de hele dag in mij. Zichtbaar voor de buitenwereld in blik, beweging en taal. Op dag 1 wandelen weleens stukje. Ik flirt even met de chauffeur, hij remt knipoogt en steekt zijn hand op. Ze denken dat het door mijn lange rok komt, maar nodig hen uit beter af te kijken. Ik deel het geheimpje en we lopen verder. Een van deze vrouwen laat weten echt opzoek te zijn naar de vrije sexuele vrouw in haar. Ze is wonderschoon in verschijning, energie en karakter maar ze is vergeten hoe. Er komt nog een auto aan. Ik zeg: deze is voor jou! Snelle leerling!!!Hij stopt, lacht en draait zijn raampje naar beneden. Wat een vreugde♡♡♡♡♡♡. De dame is verbluft, ik niet. We giechelen er nog een half uur van.
Door de dames om me heen sta ik oog in oog met mezelf. De vrijheid, speelsheid dansen om me heen.
Buiten het vliegveld moest ik even parkeergeld betalen. Ik loop richting de betaalautomaat en merk dat 5 meter naast me een man dezelfde automaat in zicht heeft. Ik ren even en roep: this is mine!
De man lacht hardop en laat me voorgaan. Ik krijg de mooiste glimlach en wanneer ik klaar ben geef ik hem een knuffel bedank in stilte om even mee te spelen. Demeisjes zijn verwonderd........ik niet.
Zo speel ik veel meer met situaties en het leven dan dat ik me bewust ben meestal.
Het werkt besmettelijk.
Hoe ik dansend de marktman verzacht of afding in ruil voor een kusjes op zijn wang.
Zelfsxd3 dame met meest mannelijke energie toont al steeds meer vrouw. Wecm9gen leren van elkaar! Of elkaar inspireren of uitnodigen tot ontdekking.
De plekken die we bezoeken zijn allemaal zeer bijzonder. De sfeer is magisch en ik doe mijn feeenwerk.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl