Intens

29 maart 2024 - Brive-la-Gaillarde, Frankrijk

Wat een intense dagen hier. Er gebeurtveel en er komt ook veel emotie vrij. Mooie emoties met her en der wat tranen die vastzaten. Bij mij en ook bij de anderen. Dexsfeer is veilig en positief en alles is welkom. Zo troosten deze armen regelmatig wat of krijg ik een knuffel. De energie van dit soort weken is liefde. Verbinding, liefde, open en zacht. Hard werken gebeurt vanuit die bedding. In plaats van de moestuin richten we ons veelal op houtbeheer. Het terrein moet schoon en de winter houtvoorraad voor over 3 jaar mag klaar gemaakt worden. Dus rijden we met de buggy over het terrein, gewapend met kettingzagen en handzagen. De omgevallen bomen uit de boomsingels maken we kaal, dan in stukken tot 2 meter. Bij het houthok zagen we dan op 45 centimeter zodat het in de haarden past. Dikke stukken worden gekloofd. Omdat ik hier de vuurvrouw ben merk ik goed hoeveel houterdoor gaat op een dag. Dan heb je heel wat nodig! Het is fijn om met elkaar buiten te werken. Het lijf doet het goed, de spieren goed aangezet. Na buiten is het binnen warm en verzorg ik met Simone heerlijke lunches en diners. Eerlijk eten van eigen bodem of uit de omgeving. Dit hele gebied is pesticiden vrij en ruilen erg gebruikelijk. Goed voer na intensecdagen dus. Vanmiddag kwam daar nog heel wat andere emoties bij. We gingen naar een Nederlandse vrouw die wolven en wolfhonde heeft. Ze had van beide een nestje van 5 weken. Bijzonder vertederend zowel d3 dieren als haar verhaal. Iedereen genoot zichtbaar en werd ook geraakt. Zoveel persoonlijke spiegelingen! Tranen  en verwarring......ruimte om te zijn. Een knuffel hier en daar, warme armen. Intens mooi dus!

1. Ingmar:
    29 maart 2024
    wat een heerlijk verhaal. ik word erg jaloers. het klinkt als waar ik al zo lang naar op zoek ben. Fijn dat je bij zo'n bijzondere groep mensen bent en geniet van de stappen die je hebt gezet!
  2. Meribel Dijkstra:
    29 maart 2024
    Dank jeclieverd! Ik dacht ook aan jou overcdese plek en we gaan gewoon samen nog een keer. Eind augustus ga ik wellicht nog een keer. Als assistent kok. Kun jij ook fijn je talent gebruiken misschien.
  3. Ingmar:
    29 maart 2024
    zoals je weet is mijn boek mijn baby momenteel maar ik sta hier meer dan voor open🙏🏻😘
  4. Chantal Geurts:
    30 maart 2024