Opmaat naar Pasen

31 maart 2024 - Vigeois, Frankrijk

Het is exact 2 jaar terug dat Walter eigenaar werd van Le Domaine Vert. Ik herinner hem er aan. We kijken foto's terug en halen herinneringen op.
Dat ik het logo heb ontworpen en een welkomstceremonie in elkaar had gezet. Een mini drum cirkel, glaasje bubbels en 10 bodywarmers. Ik ben hier inmiddels voor de 6e keer en elke keer voelt het beter en passender. Dat je met een dieptepunt start en dan dus elke x een overtreffen is van de voorgaande. Dit x is de avond geweldig. Er is veel veiligheid en ontspanning. Er wordt veel persoonlijks gedeeld en levensvragen op tafel gelegd. De veranderingen per persoon zijn zichtbaar. Er is kwetsbaarheid en steun. Plezier ook. Voor mezelf merk ik hoe emotioneel stabiel ik me voel. Dat komt wellicht door een paar liefjes om me heen, maar vooral omdat het mij steeds duidelijker is hoe ik omga met alle uitersten in het leven. Of misschien is het juist die gedachte. Ik heb leren wippen in het midden van de wip. Balanceren. Een continu proces van kleine aanpassingen; een waar werkwoord!

De eerste week zit erop en de 2 andere dames zijn al vertrokken. We hadden het zo fijn met elkaar en dan vloeit er ook een traantje bij het afscheid. Dit weekend komen er 3 nieuwe mensen om te klussen hier. Er is dus herverdeling nodig van de slaapplaatsen. Tot ons groter geluk krijgen Roberto en ik eeen aparte ruimte in de boerensuite. We hebben het erg fijn zo samen en iets meer privacy is wel wenselijk, ter bescherming van ons en de anderen.  Ik moet mijn spullen dus verplaatsen, maar ik ga het eerst in mijn auto leggen. Dan gebeurt het.......
Mijn auto staat vast in de blubber. Er is helaas ook geen trekhaak ofzo aan de achterkant van mijn auto.
Later maar met elkaar proberen los te krijgen. De zon schijnt heerlijk deze middag! De eerste x op een terrasje in de zon is vaak zo een markeermoment elk jaar. Voor mij is dat ook de eerste x een zonnebad in mijn nakie. Dat kon deze middag al en was heerlijk. Jose speelt gitaar op het terras, schone was hangt te drogen. Chester brengt een flesje port en Roberto kweekt mannenzweet met het hout. Ik voel me een gelukkeling, zo met alles. Nu 2 dames vertrokken zijn komt het diner op mij alleen aan. Ik heb alles in huis voor  een heerlijke pan nasi. Net voordat Ron als nieuwe klushulp arriveert is het eten klaar. We vallen aan en maken kennis met elkaar. Een fijne kerel erbij! We kletsen nog wat en wanneer het rond 10 uur is gaat iedereen naar zijn bed. Wij mogen voor de eerste nacht in de boerensuite die Roberto maar meteen omdoopte tot Bruidssuite of Pornhub...
Tsjaa.
Paaszondag is een vrije klusdag. Geen taken, maar even aanvoelen of en wat je wilt doen. Wij verslapen ons, nemen tijd voor koffie, muziek en zeer intense momenten. Hij, mijn mannelijke ik is net zo gelukkig gek als ik. We hebben heel veel plezier en de uitwisselingen zijn zeer intens. Ik huil er even van. Alles mag er zijn!
In de gite staat de koffiepot klaar, gekookte eieren en wat brood. De ochtend is al bijna voorbij. De sfeer in de gite is gezellig, iedereen heeft een goed humeur. Zo stroomt de tijd door onze vingers. 2 stagiaires uit Duitsland arriveren. Ze zullen hier 3 maanden zijn. Zo is het team weer deels ververst en gaan we een nieuwe week tegemoet.  Fijne Paasdagen!

1. Mam:
    2 april 2024
    Dat je hier 2 jaar geleden met heel veel optimisme naar toe bent gegaan, heb ik mij vorige week ook herinnerd en dacht tevens aan de deceptie hoe je naar Nederland teruggereden bent. Op 16 april belde je 's nachts om half twaalf op. Menno zijn verjaardag. De volgende dag om 22.22uur was je bij Michel. Nog opgezocht wat al die tweetjes betekenden. Haha. Wel fijn als je weer naar Le Domain Vert toegaat, dat het dan toch wat makkelijker en fijner is om er te zijn. Door al dat wisselend personeel doe je ook weer heel wat mensenkennis op en maak je verbindingen, die zowel kortdurend als wat langer kunnen zijn. Ook lijkt het mij erg lastig dat je verbindingen, welke goed voelen, ook weer los moet laten. Maar ja, ieder gaat dan toch weer verder op zijn eigen pad. Zo is het leven. Mooi weer bij jou in Troch, hier wat minder, maar.... het zit er aan te komen. Mooi vooruitzicht, alhoewel het mij niet veel uitmaakt of het regent of niet, want in huis vermaak ik mij ook prima. Paaszondag van alles wat gedaan. De plannen welke er waren, bijgesteld, vanwege het weer. 2e Paasdag kwam Jeannette bij mij brunchen, EHL gekeken en om half 6 uit eten geweest met Ief en Tini. Daar had ik mij wat anders bij voorgesteld, dus een volgende keer denk ik er wel even over na als het weer naar dezelfde snackbar/restaurant is. Vandaag op de fiets naar de Fitwalk. Altijd leuk om buiten met een groep van 14 mensen oefeningen te doen. Gezellig even nagepraat met een kopje thee/koffie. Morgen met een groepje naar de fitnes. Ook altijd gezellig. Maak er nog een paar mooie dagen van en vooral geniet ervan. Liefs en dikke knuffel van mam.

Jouw reactie