Sterren tellen

21 april 2024 - Gorron, Frankrijk

Het is weekend. Voor mij zijn alle dagen hetzelfde. Slapen totdat ik wakker word zo rond half 10, koffie in bed, sociale contactenof schrijven, muziek, voelen wat er oppopt, douchen, verzorging, koffie. Rond half 2 wat eten, doen wat gedaan wil worden, focus op voeding, eten, borreltje, schrijven of lezen, muziekje, kaarsje wierook, meditatie, douchen, slapen (einde dag tussen half 9 en 10 uur) soms spreek ik wat af, maar liever ontstaan de dingen. Vrijdag werkte ik nog even bij Marco zoals beloofd. In de avond ontstond angst. Want samen met de liefde ontstaat er bij mij ook angst. Het parallelle universum dat wordt meegezonden. Bij schoonheid, ook de shit en bij de shit ook het mooie. Collateral beauty of shit dus. Dit x nam de shit het even over. Er was even geen verbinding voor mijn gevoel. Ik raakte in paniek. Zowel Marco als mama hielpen om me erdoorheen te bewegen. #Dankbaar! Maar dat kon er maar 1 uiteraard. Uiteindelijk belde Roberto en met een paar zinnen zakte ik weer terug in mezelf en op de grond. Fantastische ervaring. Er volgde een mooi kwetsbaar gesprek en ik kon daarna zacht slapen. Wel eerst 2.5 fles wijn gedronken, dat was niet zo  verstandig maar wel nodig. Zaterdag lag vrij aan mijn voeten. Dagje gezond dus maar. Heerlijk gaan hardlopen, wat krachttraining gedaan. Opgeruimd in huis. Joy was nog ziek en ze nam mijn aanbod aan om met boodschappen naar haar te komen en daar voor ons 2 te koken. Dat was en heel gezellig en ook heel gezond. De rest van mijn wijn weggespoeld in d3 gootsteen en geen druppel gedronken. Ik start weer een periode alcoholvrij en wel NU! Nog beter voelen, ik kan cold Turkeystoppen en alles wat ik daarin tegenkom wil ik nog eens aankijken. Juist met mijn liefje op de achtergrond lukt dat nog beter. Ofwel: er is een nieuwe verslaving in de plaats van een oude? Veel gezonder in ieder geval. Ik had mijn favo Mexicaanse ovenschotel gemaakt. Alleen pure biologische producten. Echt verrukkelijk! Bed verschoond toen ik thuis kwam en hete douche gevat. Raam open en op tijd in bed. Heerlijk lang en diep geslapen. Wakker door vogelenzang in mijn oren, de zon is al uit. Ik voel: koffie buiten op het trappetje in de zon, picknicklunch met mezelf, vuurtje in de zijtuin....
Helaas....de wind is koud en het is echt niet lekker buiten. Dus lunch gemaakt en mee in bed genomen. Bedpicknick! Ik hou van bedparties!!!!
Wat appen, bellen, liefde ervaren van zoveel liefdevols om me heen. De wereld is mooi!
Ik zing en bubbel in mijn eigen miniwereldje. Daar waar het goed is en alles mogelijk. En ik denk: sterren tellen!

1. Ria de rooij:
    21 april 2024
    Vallen en opstaan? Heel goed van jouw en je dierbaren!
  2. Meribel Dijkstra:
    21 april 2024
    I fall and I rise, I fall and I rise....
    Again and again.
  3. Ingmar:
    wat eerlijk…
    respect.
  4. Meribel Dijkstra:
    22 april 2024
    De enige weg! Eerlijk, oprecht, puur.
  5. Ingmar:
    22 april 2024
    tijdens het schrijven van mijn boek heb ik lang gedubd of ik mijn - kleine maar venijnige - eetverslaving tijdens het pelgrimeren zou opschrijven of niet. en opeens was de behoefte er in het gewoon publiek te maken, ter lering en vermaak.
    allemaal onderdeel van inderdaad, eerlijk en oprecht en open zijn.
    we are all human🙏🏻🙏🏻🙏🏻
  6. Meribel Dijkstra:
    Mooi liefje!
  7. Mam:
    22 april 2024
    Heerlijk El, zo eerlijk en puur je verhaal te lezen. Zo ken ik je al heel lang, maar ook goed om het weer eens te benoemen. Alcohol kan op sommige momenten bevrijdend werken, helaas zit dat addertje onder het gras dat verslaving heet en o, o, o, dan ben je weer verder van huis. Weer een tijd van stress om toch vooral niet aan die fles te komen. Het enige verstandige is gewoon niet in huis halen. hahah. Ook dat is een dingetje. Maar ik weet dat je dat ook heel goed kan. Laten staan bedoel ik dus. Maar hoe heerlijk is het om ook eens van anderen te horen, waar ze tegenaan lopen. Het kan natuurlijk van alles zijn. Niet alleen alcohol, maar ook films kijken, het liefst met iets te eten en veel. Of iedere dag die training MOETEN doen, want anders dan..... Ga zo maar door. Wij blijven mensen, gelukkig niet volmaakt. Kun je ook nog eens om elkaar lachen. Liefs en dikke knuffel van mam.
  8. Meribel Dijkstra:
    22 april 2024
    Vooral luchtig houden en zien als een stroom door je heen. Die kun je soms afbuigen. Vandaag dag 3 zonder drankjes en eerlijk: het gaat ook dit x weer super goed. Lekker sporten en gezond eten is een mooie invulling voor de onrust. Het is ook nu vooral een metalen verslaving, geen fysieke. Dus ik denk er veel aan maar mijn lijf is stabiel. Mooi samen lachen: heerlijk!!!!

Jouw reactie