Na regen? Zonneschijn!

9 mei 2024 - Vigeois, Frankrijk

Deze week heeft het heel veel geregend op Le Domaine Vert. In de yurt konden we het goed wRm houden. Buiten was het nat, fris en vooral een enorme blubberzooi omdat er grondwerk gedaan moet worden. Hele dagen zit vast teamlid Gérard op zijn minihappertje. Een boy en zijn toy....
Wij helpen en ondersteunen waar het kan. Dat varieert van hout kloven tot sanitair schoonmaken, d egite klaarmaken voor nieuwe gasten, boodschappen doen, vuil wegbrengen. Het druppelt gasten voor de kleine camping. Op dinsdag hadden we een paar uurtjes droog. Op woensdag nam ik Roberto en zijn 2 zoons mee naar een klimbos 1.5 uur verderop. De weg heen via dorpjes en platteland: echt Frans, zo prachtig!! Het klimmen werd een groot succes. De boys werden weer jongetjes, speelden, plaagde en gingen voor het avontuur. Roberto is druk met foto's maken in mijn klimpakje, met haken. Zijn spiderwoman, hahaha. Ook zijn ondeugendheid komt tevoorschijn en wat ben ik daar dol op! We lachen, klimmen, raggen en spelen. Ik ben trots op mezelf Jhoe goed het me weer afgaat. 6 meter hoog en ik doe alles weer. Na 2 of 3 parcoursrecord eten we een ijsje en besluiten terug te gaan. Omdat er 1 stoel uit zijn auto is gehaald maakt hij een zacht bedje op de autovloer van me. Zo al dommelend keren we terug. Ik neem Roberto nee uit eten in een culinair restaurant in het dorpje nabij. Dus ik ga douchen, trek iets moois aan en tut even lekker. Bij de yurt komen Gérard en Hans even langs. De port gaat open en we drinken wat. Roberto maakt snel pizza voor zijn boys en kleed zich dan ook om. Mr. Sexy mag mee zo ;-) Exact om half acht zijn we in het restaurantje met 8 tafeltjes. Het menu spreekt ons aan en we kiezen er een wijnarrangement bij. Alle producten komen lokaal vandaan, dat is mooi. Ik heb zeer aangenaam en galant gezelschap. We kletsen over diepgaande zaken en onze verbinding. Elke dag is er nieuwe verbazing. Er is ook een idee ontstaan om nog meer met elkaar te kunnen zijn in vrijheid. De impuls is er en positief, de uitwerking vraagt flink wat zaken die in elkaar gaan vallen. Deze plek hier op LDV speelt er een belangrijke rol in. Verliefd lopen we na het eten nog even buiten en bekijken de sterrenhemel. De weg terug is slechts 5 minuten. We komen in de yurt en opeens is daar de donkerte van zijn vertrek. We raken ieder in ons eigen procesje daarmee. We knuffelen nog fijn en vallen dan zeer voldaan in slaap.
Vanmorgen rond 6 uur hoor ik hem al uit bed gaan. Kachel aan, inpakken, koffie maken, peukie doen buiten, klein kusje. Nog even de warmte van zijn velletje, dan gaat hij de 3 tenten inpakken verderop. Om 11 uur rijden ze weg. We hebben geen nieuw uitzicht op een herontmoeting maar beloven: tot zeer snel liefje. Mijn hart doet even pijn. Gelijk is daar de warmte van de teamleden hier. Een knuffel, een kop koffie, een uitnodiging om de blokhut schoon te maken.....ik draai al snel weer mee. Na de blokhut het sanitair. Morgen hebben we een feestje en komen er 20 mensen. Fijn wanneer alles dan schoon en netjes is. D3 zon is erbij al 2 dagen lang en ik zit eindelijk in een hemdje buiten. Na regen komt zonneschijn, zelfs als hetgeen heel erg lang lijkt te duren.

1. Ria de rooij:
    10 mei 2024
    Ik vind het fantastisch voor dat je dat allemaal mee mag maken! Ik zou weer zo jong willen zien zo vrij! Joery🥵! Maar ik gun het je van harte ☺️! 👋 doei!
  2. Meribel Dijkstra:
    14 mei 2024
    Het leven is zo mooi lieve Ria! Dankjewel weer voor je enthousiasme en liefde.

Jouw reactie