Reisbegeleiding

4 mei 2024 - Rennes-le-Château, Frankrijk

De reis in de energie van Maria Magdelena is gister afgerond.
Ik kijk terug op een zeer intense week, vol magische plekken en veel interne processen. Er is veel gelachen, geliefd, aangeraakt en geheeld. Sisterhood is krachtig. We mochten leren van elkaar en schuren.
De ochtend begonnen we met een hartsopening ritueel liggend in de schoot van een ander. Wat een liefde kwam er vrij. Verwarmend en stralend. Zacht gingen we naar de vreselijke plek MontSegur. Daar zijn de Katharen op de brandstapel gegaan. De plek heeft een hele andere energie dan elders waar we waren. Voordat we de berg betreden doen we een ceremonie waar de brandstapel was. We vragen toestemming, verbinden ons met het licht en sturen liefde naar zowel dader als slachtoffer. In de kring speelt voor mijn gevoel een meisje. Ze is er niet en toch kan ik haar waarnemen terwijl ze achter een rok verstopt. Later blijkt dat 4 van ons haar aanwezigheid hebben ervaren. Uiteindelijk mag ze in de bundel met licht om elders opgenomen te worden.

De tocht omhoog is zwaar en echt hoog. Uiteindelijk ga ik met 1 andere vrouw naar boven. Soms voelt het heel zwaar en oneindig en dan zomaar weer heel lichtvoetig en huppelend. Boven zit ik op een oude muur met mijn gezicht naar het dal. Wat een uitzicht! Zelfs nog bergtoppen met sneeuw.Ik draai een pianoconcert en flow heerlijk op de rand van hoogte en diepte.  Dat is genieten!

In de avond maken we ons mooi en gaan naar de creperie om te eten. Heerlijk weer!

Al vroeg in de ochtend houden we onze laatste sharing en dan vertrekt de groep om kwart over 7. Ik blijf nog even om de auto in te pakken en rij om 9 uur weg richting Le Domaine Vert en Roberto.

Ik ben trots en voldaan dat ik deze reisxmocht assisteren. Het functioneren un een groep heeft uitdagingen voor mij. Toch is het goed gegaan. Ellie heeft het mooi neergezet en bijna afstemmingsloos draaiden we de week. Wat een mooie ervaring!

1. Ria de rooij:
    4 mei 2024
    Fantastisch dat je dat allemaal samen kan beleven,en je kan het zo goed verwoorden! Je zou er een boek over kunnen schrijven! Woorden en verbeelding zijn volop aanwezig!
  2. Meribel Dijkstra:
    4 mei 2024
    Fijn dat je zo mee geniet!♡♡♡
  3. Ria de rooij:
    Ja, dat is zo !
  4. Mam:
    5 mei 2024
    Ha lieverd, ik loop wat achter met mijn reacties, maar goed bedoeld. Hahaha. Dat het zo goed tussen jou en Ellie klikt, is mooi meegenomen en super fijn. Nog een prachtige ervaring zo op de laatste dag. Je doet het toch allemaal maar. Dapper hoor!! Prachtige verhalen heb je over deze reis geschreven. Iemand die het boek gelezen heeft, kan zich er het e.e.a. bij voorstellen. Tussen de regels door lees ik ook wel dat je trots bent op jezelf. En dat mag je zeker zijn. Ik ben het ook. Alvast een goede reis naar Le Domain Vert. Liefs en dikke knuffels van mam.

Jouw reactie